Het nut van sociale media

Sociale media zijn de laatste jaren ontzettend relevant geworden voor bedrijven en dat zal niet snel veranderen. Kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn zorgen ervoor dat je aanwezig bent in de online wereld. Potentiële klanten kunnen je leren kennen, maar ook huidige klanten blijven betrokken: door consistent te posten op sociale media blijf je altijd top of mind. 

Wervende teksten en aantrekkelijke visuals zijn jouw digitaal visitekaartje: ze zorgen meteen voor een goede en professionele indruk bij je klanten. 

Hoe gaan wij te werk bij sociale media?

  • 1. Strategie

  • 2. Contentkalender opstellen

  • 3. Copywriting

  • 4. Design

  • 5. Inplannen

  • 6. Analyse

Wil je met je bedrijf aanwezig zijn op sociale media? Een pagina beheren houdt veel meer in dan een post schrijven en er een leuk beeld bij zoeken. Het is een tijdrovende taak die dagelijks naar voren komt, niet zomaar een item op je to-dolijstje. Je sociale media uitbesteden is dan de perfecte oplossing. Toech to the rescue!

1. Strategie

Beginnen posten op sociale media? Daar gaat wat denkwerk aan vooraf. Wat is de doelstelling? Wie is de doelgroep? Welke boodschap wil je overbrengen? Via welke kanalen en op welke manier kunnen we dat doen? Een goed doordachte strategie bevat het antwoord op die vragen. Met meetbare doelstellingen, een afgebakende doelgroep en een doordachte tone of voice kunnen we resultaatgericht en efficiënt werken. 

2. Contentkalender opstellen

Bij het opstellen van de contentkalender houden we de doelgroep telkens in het achterhoofd. We stemmen maandelijks bij je af of er ideeën zijn voor sociale media en denken na over extra invulling, op basis van wat je klanten willen zien. We bepalen contentcategorieën zodat er een rode draad is in de planning en zodat er consistentie is op je pagina. 

3. Copywriting

Op sociale media moet het snel gaan. We hebben een korte aandachtspanne en zijn op zoek naar 'snelle' content. We zorgen daarom voor korte en duidelijke teksten, die tegelijk ook de aandacht trekken.

4. Design

Onze hersenen kunnen beelden tot 60.000 keer sneller verwerken dan tekst. Aangezien alles op sociale media snel moet gaan, zijn goede visuals noodzakelijk. We zorgen voor visuals die opvallen in de overvolle feed. 

5. Inplannen

Ad hoc sociale media inplannen zorgt ervoor dat er fouten gebeuren. Met een goeie planning en vooraf afgestemde contentkalender staan de posts al tijdig ingepland. Zo kan je wat vooruitdenken en tijdsdruk vermijden. 

6. Analyse

Als je bedrijf consistent post op sociale media, is het vanzelfsprekend dat je daar resultaten van wilt zien. Likes, reacties en shares zeggen eigenlijk niet zoveel. Wij analyseren metrics die wél belangrijk zijn voor jou, zoals leads en conversies, websiteverkeer, interacties en merkbekendheid.

Een 'touch of Toech' nodig?

Aanwezig zijn op sociale media is belangrijk, maar niet elk bedrijf heeft daar de tijd en expertise voor. Je sociale media uitbesteden is daarom een goed idee: het bespaart je heel wat kostbare tijd. Wij hebben de nodige expertise en up-to-date kennis over sociale media en helpen je graag.

Je contentmarketing uitbesteden?

Wil je iets vertellen aan je klant en lukt het je maar niet om een duidelijke verhaallijn op te stellen? Kom bij ons op de koffie, dan kunnen we samen bekijken wat jouw bedrijf nodig heeft.