Sociale media: blijf top of mind
In 2021 gebruikte zo’n 85% van de Vlamingen dagelijks sociale media. De cijfers liegen er niet om: welke doelgroep je als bedrijf ook wilt bereiken, sociale media zijn onmisbaar geworden.
Het nut van sociale media
Sociale media zijn de laatste jaren ontzettend relevant geworden voor bedrijven en dat zal niet snel veranderen. Kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn zorgen ervoor dat je aanwezig bent in de online wereld. Potentiële klanten kunnen je leren kennen, maar ook huidige klanten blijven betrokken: door consistent te posten op sociale media blijf je altijd top of mind.
Wervende teksten en aantrekkelijke visuals zijn jouw digitaal visitekaartje: ze zorgen meteen voor een goede en professionele indruk bij je klanten.
Hoe gaan wij te werk bij sociale media?
Wil je met je bedrijf aanwezig zijn op sociale media? Een pagina beheren houdt veel meer in dan een post schrijven en er een leuk beeld bij zoeken. Het is een tijdrovende taak die dagelijks naar voren komt, niet zomaar een item op je to-dolijstje. Heb je daar zelf geen tijd voor? Toech to the rescue!
1. Strategie
Beginnen posten op sociale media? Daar gaat wat denkwerk aan vooraf. Wat is de doelstelling? Wie is de doelgroep? Welke boodschap wil je overbrengen? Via welke kanalen en op welke manier wil je dat doen? Een goed doordachte strategie bevat het antwoord op die vragen. Met meetbare doelstellingen, een afgebakende doelgroep en een doordachte tone of voice kunnen we resultaatgericht en efficiënt werken.
2. Contentkalender opstellen
Bij het opstellen van de contentkalender houden we de doelgroep telkens in het achterhoofd. We stemmen maandelijks bij je af of er input is voor posts en denken na over extra invulling. We bepalen contentcategorieën zodat er een rode draad is doorheen de planning, want consistentie zorgt voor herkenbaarheid.
3. Copywriting
Vandaag moet alles snel gaan, zeker op sociale media. Om tegemoet te komen aan de korte aandachtspanne van je potentiële klanten zorgen we voor korte en duidelijke teksten, die tegelijk ook de aandacht trekken.
4. Design
Onze hersenen kunnen beelden tot 60.000 keer sneller verwerken dan tekst. Aangezien alles op sociale media snel moet gaan, zijn goede visuals noodzakelijk. We zorgen voor visuals die opvallen in de overvolle feed.
5. Inplannen
Ad hoc sociale media inplannen zorgt ervoor dat er fouten gebeuren. Met een goeie planning en vooraf afgestemde contentkalender staan de posts tijdig ingepland. Zo kan je wat vooruitdenken en tijdsdruk vermijden.
6. Analyse
Als je bedrijf consistent post op sociale media, is het vanzelfsprekend dat je daar resultaten van wilt zien. Likes, reacties en shares zeggen eigenlijk niet veel. Wij analyseren metrics die meer impact hebben voor je bedrijf, zoals leads en conversies, websiteverkeer, interacties en merkbekendheid.
Een 'touch of Toech' nodig?
Aanwezig zijn op sociale media is belangrijk, maar niet elk bedrijf heeft daar de tijd en expertise voor. Je sociale media uitbesteden is daarom een goed idee. Wij hebben de nodige up-to-date kennis over sociale media en helpen je graag.
Wil jij je social media uitbesteden?
Van het bepalen van je doelgroep t.e.m. de analyse of liever enkel het opmaken van de posts? Kom bij ons op de koffie, dan kunnen we samen bekijken wat het beste past voor jouw bedrijf.