Employer branding voor ZorgConnect
Een groeiende organisatie in een krappe arbeidsmarkt.
De zorgsector heeft meer dan ooit nood aan extra handen waardoor gerichte aanwerving hoog op de prioriteitenlijst staat. Ook ZorgConnect wil patiënten blijvend van kwalitatieve zorg voorzien, zonder daarbij de ondersteuning van hun zorgverleners uit het oog te verliezen. Niet evident in een sector waar de juiste profielen schaars zijn. Een sterke employer branding, startend met een doordachte strategie en een wervende jobsite als resultaat. Dat was het plan. En die aanpak loonde.
Strategische denkoefening
We leren de doelgroep beter kennen door middel van sectoronderzoek en veelvuldige bevragingen. Dit leidt ons naar de kern en laat ons toe enkele strategische beslissingen te nemen. Zo kiezen we voor herkenbare en daadkrachtige campagnes waarmee de doelgroep zich vereenzelvigd én we geven hen een eigen website. Weg met complexe rekruteringssites, hello intuïtieve jobsite.
Fotografie
Het menselijke aspect is van groot belang. Daarom kiezen we ervoor om zowel patiënten als zorgverleners in de picture te plaatsen. Zo krijgen de zorghelden het podium dat ze verdienen en creëren we betrokkenheid bij de patiënten door hen te laten floreren in hun natuurlijke omgeving.
Om zorgtaken en -diensten gedetailleerd in beeld te brengen, maken we gebruik van studio- en locatiefotografie. Ze weerspiegelen de passie, kwaliteit en zorgzaamheid waar ZorgConnect garant voor staat.
Gebruiksvriendelijke website
Dankzij de intuïtieve jobsite vinden ze eenvoudig de weg naar openstaande vacatures en relevante info. 22 seconden en enkele kliks, meer hebben kandidaten niet nodig om te solliciteren voor een job bij ZorgConnect. Fans van een vrijblijvend kennismakingsgesprek kunnen dit gemakkelijk aanvragen via de kennismakingsknop in het hoofdmenu. Zo bieden we een laagdrempelige mogelijkheid aan om vragen te stellen en twijfels weg te nemen.
De site ziet er niet alleen knap en fris uit, hij is ook gebruiksvriendelijk en overzichtelijk. Dé ideale eerste indruk voor onze sollicitanten.
Campagne op social media
We creëren content gericht op hun socialemediakanalen om de doelgroep te bereiken. Dat doen we met twee campagnes. De generieke campagne “Je moet bijna gek zijn om in de zorg te werken - ZorgConnect zorgt ervoor dat je het niet wordt” maakt mensen warm om te kiezen voor een job in de zorgsector.
Daarna volgt de specifieke campagne ‘Vind een job in de zorg binnen 22 seconden’ die de targets eenvoudig begeleidt in hun concrete zoektocht bij ZorgConnect. Met alle positieve gevolgen van dien!
Het resultaat
Niet onbelangrijk uiteraard. Wat leverden al deze inspanningen op en hoe ervaarden de klanten onze samenwerking?
Al 4 jaar behoort Toech tot de ZorgConnect familie. Dat is de manier waarop je samenwerken met Toech het best kunt typeren. Open, vol engagement, kritisch, empathisch en altijd samen op zoek én op weg naar de beste oplossing!
6253
gekwalificeerde bezoekers op de jobsite sinds de launch op 1 februari 2022.
77
gekwalificeerde sollicitanten of contactopnames in de eerste twee maanden sinds de lancering.
Op zoek naar de beste manier om nieuwe collega's aan te trekken?
Heb je een specifieke opdracht in gedachten of wil je een bepaald doel bereiken, maar kan je hulp gebruiken bij de uitwerking ervan? We horen het graag. Onze koffie staat warm en de biertjes koud.