Rebranding en conceptuele campagnes voor Fluxys
De energiesector is al enkele jaren in volle evolutie. Innovatieve groene energiestromen zijn hot en nieuwe technologieën volgen elkaar in razendsnel tempo op. Fluxys staat als internationale energie-infrastructuurgroep middenin die verandering, en engageert zich om te blijven bouwen aan een groenere energietoekomst voor de volgende generaties.
Om die hernieuwde ambities te weerspiegelen vroegen ze ons om hun merk in een nieuw jasje te steken en de campagnes mee te laten evolueren. Groene energie, you say? Yes please.
Volledige rebranding
First things first. Een eenduidig en krachtig signaal de wereld insturen. Dit is Fluxys en hier staan we voor.
En zo geschiedde: een nieuw merk met als kern de organische vorm - symbool voor flexibiliteit en verandering - en een nieuw kleurenpalet waar de energie van afspat. De bijhorende waarden-iconen zorgen voor de kers op de huisstijltaart.
Unieke stijl voor employer branding
Een groeiend bedrijf met ambitieuze plannen heeft nood aan knappe koppen vol energie - bright people for a bright future. Om deze mensen te vinden creëerden we een unieke stijl voor de employer branding communicatie, een stijl waar mensen én energie centraal staan.
Creatie afgeleiden
Een internationaal bedrijf met veel diverse assets rebrand je niet zomaar. Het stopt niet met de creatie van een huisstijlgids.
Naast de courante folders, naamkaartjes en mappen namen we ook de opmaak van alle signalisatie in de terminals, bedrukking van bestel- en vrachtwagens en verschillende online platformen voor onze rekening. Elk detail of totaalplaatje ademt de nieuwe wind van Fluxys. Iconen, logo’s, kleuren, typografie en zoveel meer.
Fotografie & campagnebeelden
Een doordachte missie gekoppeld aan een eigen visie is cruciaal, maar de mens blijft centraal. Om nieuwe talenten aan te trekken, fotografeerden we Fluxys medewerkers en verwerkten die in sprekende campagnebeelden. Zo zorgen we voor het persoonlijke aspect in de communicatie en laten we zien waar Fluxys echt voor staat. Ambitieuze doeners en denkers met een duidelijke visie op de toekomst, zoals Baptiste. He is changing the world. And you can too.
Wervingscampagne
Wat mooi is mag gezien worden. Met de campagnebeelden zetten we een brede landelijke campagne op: sterk gesegmenteerde advertenties via Facebook, LinkedIn en Google Adwords maar ook gerichte advertenties in De Tijd, De Standaard, De Morgen en De Zondag brachten Fluxys naar hun doelgroep, en omgekeerd.
Het resultaat
Niet onbelangrijk uiteraard. Wat leverden al deze inspanningen op en hoe ervaarden de klanten onze samenwerking?
21 miljoen
keer werd onze campagne bekeken.
5.600
geïnteresseerde en relevante bezoekers
werden geregistreerd op de vacaturesite.
Fluxys en energietransitie gaan samen. Onze nieuwe beeldtaal illustreert dit perfect.
Jouw visie meer laten doorleven in woord en beeld?
Heb je een specifieke opdracht in gedachten of wil je een bepaald doel bereiken, maar kan je hulp gebruiken bij de uitwerking ervan? We horen het graag. Onze koffie staat warm en de biertjes koud.