Het nut van copywriting

Als bedrijf heb je heel wat te vertellen. Het is belangrijk om je verhaal op de juiste manier te brengen, zodat het niet verloren gaat in de overvloed aan informatie die je (potentiële) klanten doorheen de dag ontvangen. Met vlotte, overtuigende teksten val je meteen op in de massa. Scoor bij lezers én zoekmachines: met een goed doordachte tone of voice creëer je naamsbekendheid en met SEO-teksten stijgt de vindbaarheid van je bedrijf.

Hoe kunnen wij helpen?

Copywriting is zoveel meer dan teksten schrijven. Dit maakt meestal deel uit van een breder plaatje: contentmarketing, waarbij we een contentstrategie opstellen. Als die strategie er is, start het schrijfproces: een proces van goochelen met woorden, verhalen vertellen en schrappen tot alleen de essentie overblijft. Onze copywriters helpen je hier graag bij.

1. In alle soorten en maten

Whitepapers, gadgets, magazines, e-mails, sociale media, blogs, persberichten of zelfs teksten voor een reclamespotje op tv… Het medium is allesbepalend voor jouw tekst. Wij zorgen voor gouden teksten in alle soorten en maten.

2. Op maat van de lezer en je bedrijf

Als we een verhaal willen vertellen, denken we in de eerste plaats na over wat ons publiek graag wil lezen. We schrijven teksten voor de doelgroep in de tone of voice van jouw bedrijf.

3. Voor mensen en zoekmachines

Het is belangrijk voor je bedrijf om vindbaar te zijn. SEO Copywriting (zoekmachineoptimalisatie) is daarom belangrijk. We schrijven uiteraard voor mensen, namelijk voor jouw potentiële klanten, maar houden daarbij wel een aantal principes in het achterhoofd om beter te scoren bij zoekmachines.

 

Een 'touch of Toech' nodig?

Wil je iets vertellen, maar vind je de juiste woorden niet? Bij Toech kruipen we maar al te graag in onze pen om jouw briefing om te zetten in teksten die blijven hangen.

Met onze experten als ghostwriters kan je erop vertrouwen dat we altijd de puntjes op de i zetten.

Je copywriting uitbesteden?

Op zoek naar de juiste woorden? We schrijven mee aan jouw verhaal. Kom bij ons op de koffie, dan kunnen we samen bekijken wat jouw bedrijf nodig heeft.